Popeye
FITXA TÈCNICA
Nom del joc: Popeye
Fabricant: Nintendo
Any de desenvolupament: 1982
Categoria: Plataformes
Informació de la plataforma de maquinari:
- CPU Principal: Z80 @ 4Mhz
- Xips de so: AY8910 @ 2Mhz
- Video Resolució: 512 x 448 pixels, 288 colors
Desenvolupadors principals: Genyo Takeda y Shigeru Miyamoto
HISTÒRIA DEL JOC
Història del desenvolupament:
El joc va ser desenrotllat i distribuït per Nintendo, encara que Atari va obtindre la llicència per al seu ús en Regne Unit i Irlanda, per a la qual va utilitzar un moble distint, dissenyat per Atari.
Els personatges serien inicialment utilitzats en el joc que després seria Donkey Kong, però Nintendo no disposava de les llicències en eixe moment. Va llançar este joc posteriorment.
Descripció general del joc:
Controlem a Popeye, que ha d'enfrontar-se amb Brutus i altres perills, mentres arrepleguem distints elements (notes musicals, cors i lletres de la paraula "HELP") que Olivia va deixant caure.
Popeye pot moure's als costats, pujar i baixar escales i donar punyades, però no pot botar. Només pot enfrontar-se a Brutus una vegada ha pres la llanda d'espinacs que hi ha en cada nivell.
Curiositats:
La resolució del joc era inusualment alta per a l'època.
Inicialment es volia fer coincidir el llançament del joc amb el de la pel·lícula de 1980 sobre Popeye, protagonitzada per Robin Williams.
HISTÒRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE
Estat: OPERATIVA
Informació sobre la localització i l’adquisició de la màquina d’Arcade Vintage:
Va ser adquirida en USA per Ricardo Fernández-Vega i es va transportar en un contenidor destí a Manchester en UK. Des d'allí Dave, el transportista, la va aconseguir portar fins a l'Associació Arcade Vintage a Petrer.
Informació sobre el procés de restauració o reparacions efectuades:
Ha patit diverses reparacions realitzades per Ricardo, com la font d'alimentació.
Reparacions o restauracions pendents:
Queda pendent de millorar el monitor amb nous condensadors.