Space Invaders
FITXA TÈCNICA
Nom del joc: Space Invaders
Fabricant: Taito Corporation
Any de desenvolupament: 1978
Categoria: Videojoc de dispar
Informació de la plataforma de maquinari:
- CPU: Taito 8080 @ 2MHz
- So: SN76477 @1.9968MHz
Desenvolupadors principals: Toshihiro Nishikado, Taito Corporation
Compositors de la música: N/A
HISTÒRIA DEL JOC
Història del desenvolupament:
Els creadors de Taito pensaren en desenvolupar un videojoc on un soldat disparara a tropes enemigues, però el van considerar massa violent i el substituïren pel famós matamarcians. Deixaren el disseny a Toshihiro Nishikado, el joc va veure la llum el 1978 i es convertí en un fenomen social. El maquinari a la època no n’era prou avançat per Space Invaders i Nishikado dissenyà el seu propi maquinari fent ús de nous microprocessadors que havien sigut llançats als Estats Units recentment.
Descripció general del joc:
El jugador hi controla un canyó que es pot moure de dreta a esquerra i un botó de dispar. Hi apareixen files d’extraterrestres invasors de tres tipus: amb forma de calamar, de cranc i de pop. Aquestos s’aproximen a la Terra, més i més en perill, al mateix temps que el jugador hi destruïx als enemics.
Curiositats:
- Encara que senzilla, fou el primer joc amb música, atés que es va compondre amb quatre notes que es repetien. Com més s’avança pel joc, més cadència hi té per afegir més intensitat a l’acció.
- És el primer joc amb un marcador de màxima puntuació, cosa que propicià la competitivitat entre els jugadors i incrementà, al mateix temps, el nombre de partides que els aficionats al joc realitzaven.
- Fou el primer joc on els enemics disparaven al jugador, com també el primer amb vides per gastar.
- Aquest arcade aparegué com a mini-joc a multitud de videojocs posteriors.
- La llegenda diu que va haver escassetat de monedes al Japó a causa del seu èxit.
- El fet de que el joc siga més ràpid quan queden menys jugadors no va ser part del seu disseny original, sinó conseqüència del fet que el processador podia dibuixar més ràpid el total de les imatges dins la pantalla quan hi havia menys elements. Aquesta característica es conservà finalment al joc per incrementar la dificultat quan s’avança dins del procés de destrucció d’alienígenes.
HISTÀRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE
Estat: OPERATIVA
Informació sobre la localització i l’adquisició de la màquina d’Arcade Vintage:
Màquina adquirida per José Mª Litarte el 8 de juliol de 2013 a Steve Hatton. Es transportà gràcies al programa de televisió Shiping Wars des de Birkenhead, prop de Liverpool (Anglaterra).
Enllaços a altres webs relacionades:
Video Shiping Wars: https://youtu.be/arKBrXTjmro