Space Encounters

FITXA TÈCNICA

Nom del joc: Space Encounters

Fabricant: Midway Co.

Any de desenvolupament: 1980

Categoria: Videojoc de dispar en 3D


Informació de la plataforma de programari:

  • CPU Principal: Intel 8080 a 1.9968 MHz
  • Resolució de vídeo: Vertical a 262x240
  • CRT: Blanc i negre amb superposició de color


Desenvolupadors principals: N/A

Compositors de la música: N/A


HISTÒRIA DEL JOC

Història del desenvolupament:

Space Encounters fou llançat en 1980 i fou u dels últims jocs a usar la CPU 8080 que havia impulsat molts dels jocs més exitosos de Midway com ara Gun Fught de 1975. També fou u dels últims jocs de trama en blanc i negre.

Malauradament, la màquina no va gustar al públic. Els jugadors de l’època estaven més interessats pel Pacman, Galaxian i Asteroids, per la qual cosa en ocasions els operadors van retornar les màquines perquè no guanyaven diners. A més, les màquines eren mols fràgils ja al seu temps, raó per la qual ha sigut molt difícil conversar-les.

Descripció general del joc:

L’objectiu hi és disparar tantes naus com siga possible. Una característica de la màquina recreativa és el fet que inclou una bombeta roja i un llum estroboscòpic que s’encén quan es dispara una nau alienígena. El túnel on la nau vola transmet la sensació de moviment real quan es juga.

El jugador hi ha d’utilitzar una palanca de control amb l’objectiu de comandar una nau similar a un satèl·lit (coneguda com “Nau d’Assalt”). Amb un únic botó hi és dispara als enemics al materiz temps que vola per una trinxera (coneguda com “Canal espacial”). Inicialment, la Nau d’Assalt comença sent invulnerable, atés que al temporitzador del joc a la cantonada superior dreta de la pantalla comença el compte enrere; no obstant això, una vegada el temps acaba, la nau es torna vulnerable i explota quan hi és colpejada. Hi es poden guanyar tres vides addicionals a tot estirar amb valors de punts creients per evitar així la mort quan es rep un impacte una vegada el temps acaba. Els valors de punts dels míssils enemics augmenten de vint a cinquanta punts per cada una de les quatre estepes d’aquest joc.

Ocasionalment hi apareixen plats voladors des dels costats de la pantalla. Aquestos hi tenen un valor de dos-cents cinquanta punts una vegada són destruïts. Tot seguit hi apareix “l’Objectiu de lapse de temps”, la qual cosa hi té un valor d’entre cent i cinc-cents punts. Els punts de “Puntuació de velocitat” també s’hi obtenen quan es guia la Nau d’Assalt fins la part superior del “Space Channel”.

Una vegada s’acaba el joc, la puntuació de velocitat s’afegirà a la puntuació regular pel resultat final. Ara bé, la visualització de la puntuació per aquest joc es transfereix a deu mil. A un joc de dos jugadors, el control canvia de “1P” a “2P” una vegada el joc ha acabat.

Curiositats:

Atès que Space Encounters no fou un gran èxit comercial a les sales recreatives, mai es va llançar una versió oficial per ordinadors o consoles. Malgrat això, Star Strike for the Intellivision, amb el mateix vol amb perspectiva de trinxera, es pot classificar fàcilment com si fos una versió no oficial.

Les plaques de circuit imprés, de so i estroboscòpics que s’hi utilitzaren, són exclusives de Space Encounters.


HISTÒRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE

Estat: OPERATIVA

Enllaços a altres webs relacionades:

https://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=9649

http://www.outerworldarcade.com/arcade/space_encounters/index.html

https://www.gamesdatabase.org/game/arcade/space-encounters