Galaxian

FITXA TÈCNICA

Nom del joc: Galaxian

Fabricant: Namco

Any de desenvolupament: 1979

Categoria: Videojoc de dispar


Informació de la plataforma de maquinari:

  • CPU Principal: Z80 @ 3,072Mhz
  • So generat amb conjunt de circuits discret
  • Resolució de vídeo: 224x256 pixeles


Desenvolupadors principals: Kazunori Sawano, Shigeichi Ishimura y Kōichi Tashiro


HISTORIA DEL JUEGO

Història del desenvolupament:

Després l’èxit collit el joc Space Invaders de Taito, Namco decidí explotar la temàtica de les invasions d’hordes extraterrestres i millorà l’experiència amb diversos nous elements.

Galaxian és el primer joc en utilitzar un monitor RGB real dissenyat mitjançant un sistema de tessel·les de 8x8 píxels que permet aforrar molta memòria si el comparem amb el sistema anterior.

Pel que fa als enemics, s’han millorat a la seua mobilitat i incorporen uns patrons d’atac més complexos.

Descripció general del joc:

La dinàmica fou la ja coneguda d’una nau a la part inferior de la pantalla que podem moure a dreta i esquerra i fer-la disparar un únic tipus de projectil i esquivar tota l’estona els dispars i atacs de les naus enemigues.

Curiositats:

Vengué més de quaranta mil unitats a Nordamèrica i, durant un temps, al Japó hi va tenir més èxit que Pac-Man.


HISTÒRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE

Estat: OPERATIVA

Informació sobre la localització i l’adquisició de la màquina d’Arcade Vintage:

Màquina adquirida per José Mª Litarte a una granja prop de Nancy, prop de Luxemburg, durant un viatja de més de tres mil kilòmetres per tot arreu a Europa.

Informació sobre el procés de restauració o reparacions efectuades:

Ricardo Fernández-Vega restaurà el monitor, fons i placa, a més d’aplicar un insecticida perquè una plaga de termites hi havia menjat una part de la fusta original.