Defender

FITXA TÈCNICA

Nom del joc: Defender

Fabricant: Williams Electronic Inc.

Any de desenvolupament: 1981

Categoria: Videojoc de dispar de desplaçament lateral


Informació de la plataforma de maquinari:

  • Processador Motorola 6809E@1Mhz per al joc
  • Processador 6808 or 6802 per al so en tarjeta
  • 48Kb de DRAM, 38Kb dels quals són pel buffer de pantalla
  • 1Kx4bits CMOS RAM amb bateria per guardar la configuració i rècords 48K ROM
  • Resolució de vídeo: 304x256 píxels
  • Permet 16 colors a la mateixa vegada per pantalla d’una paleta de 256


Desenvolupadors principals: Eugene Jarvis, Larry Demas

Compositor de la música: Sam Dicker


HISTÒRIA DEL JOC

Història del desenvolupament:

Defender és un videojoc recreatiu desenvolupar i publicat per Williams Electronics en el 1981. És un videojoc de dispar a un món bidimensional. Hi està situat a un planeta fictici on el jugador ha de vèncer onades d’extraterrestres al mateix temps que protegís als astronautes situats a la superfície.

El desenvolupament fou dirigit per Eugene Jarvis, qui va ser un programador de pinvalls de Williams. Defender fou el primer projecte de videojoc de Jarvis, amb inspiració en Space Invaders i Asteroids. Williams va plantejar mostrar el joc a la feria Amusement & Music Operators Association (AMOA). Com a conseqüència del retràs al desenvolupament, l’equip hagué de treballar fins al començament de la feria.

Defender fou un èxit comercial. Va vendre unes cinquanta-cinc unitats i es va convertir en l’arcade més venut de la companyia. Els crítics elogiaren els efectes audiovisuals del joc i la seua jugabilitat. És anomenat com una de les millors contribucions de Jarvis a la indústria del videojoc, amés d’un dels videojocs més difícils. Defender fou portat a nombroses plataformes, tractat com inspiració al desenvolupament d’altres jocs i va tindre seqüeles i moltes imitacions.

Descripció general del joc:

Defender és un videojoc de tir de desplaçament lateral situat a un planeta sense nom. El jugador controla una nau que es desplaça per la superfície a esquerra i dreta. Una palanca de control s’utilitza per l’elevació de la nau i cinc botons controlen la seua direcció horitzontal i les seues armes.

Les jugadors tenen tres naus per progressar dins del joc. També tenen l’oportunitat de guanyar més naus si arriben als punts necessaris. Una nau es perd quan es toca un enemic o els seus projectils. Quan es perden totes les naus, el joc termina.

L’objectiu és destruir als invasors extraterrestres, al mateix temps que es protegeix d’una abducció als astronautes a la superfície. Els astronautes abduïts es converteixen en mutants que ataquen la nau. Quan els extraterrestres són vençuts, es por avançar al següent nivell. Si tots els astronautes d’un nivell són abduïts, el planeta explota i el nivell es plena de mutants. Si es sobreviu les onades de mutants, el planeta apareix una altra vegada.

Curiositats:

Cada vegada que s’arriba a deu mil punts, es rep una nau extra. Quan es llança una bomba (es disposa d’un total de tres bombes per nau) es destruïxen totes les naus enemigues que hi ha a la pantalla.

Va ser un dels primers joc a introduir el concepte de scanner per fer referència a una versió reduïda de la visió per veure el que passa a la pantalla.


HISTÒRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE

Estat: OPERATIVA

Informació sobre la localització i l’adquisició de la màquina d’Arcade Vintage:

És un dels primers mobles originals que arribà a Arcade Vintage amb Kevin Pit des de Brighton (Anglaterra), en setembre del 2013. En aquest cas va ser un moble buit, ni tan sols portava monitor ni panel de control.

Informació sobre la localització i adquisició de la màquina d’Arcade Vintage:

Ricardo s’encarregà de la seua restauració a finals del 2013. Pel que respecta al conjunt de plaques que hi té la màquina i el panel de control, Rafa l’hi va instal·lar un monitor Hantarex que José Mª va tindre al taller.

Reparacions o restauracions pendents:

Més endavant, es tractarà de tornar a instal·lar el seu monitor original per completar-la al cent per cent com hi era al seu origen.

Enllaços i altres webs relacionades:

https://www.gamasutra.com/view/feature/132467/the_history_of_defender_the_joys_.php?print=1

https://www.polygon.com/2014/2/27/5422718/defender-an-all-time-classic-that-still-offers-lessons-today