Missile Command
FITXA TÈCNICA
Nom del joc: Missile Command
Fabricant: Atari
Any de desenvolupament: 1980
Categoria: Videojoc de dispar
Informació de la plataforma de maquinari:
- CPU Principal: Processador 6502 a una freqüència d’1MHz
- Xips de so: Pokey
- Resolució de vídeo: 256x231 píxels
Desenvolupador principal: Dave Theurer
HISTÒRIA DEL JOC
Història del desenvolupament:
Missile Command és un joc d’arcade del 1980 desenvolupat i publicat per Atari, Inc. I amb liçencia per ser llançat a Europa per Sega. Fou dissenyat per Dave Theurer, qui també dissenyà el joc de gràfics vectorials d’Atari Tempest el mateix any. L’adaptació per Atari 2600 de Missile Command el realitzà al 1980 Rob Fulop i vengué més de dues milions i mig de còpies. Es convertí en el tercer joc més popular pel sistema.
Descripció general del joc:
L’argument del joc és ben senzill. Es tracta de defendre sis ciutats que hi apareixen en pantalla mitjançant tres bateries antimíssils. Aquestes ciutats hi són atacades per míssils balístics, míssils llançats des d’avions i satèl·lits i també per bombes intel·ligents que canvien de trajectòria i esquiven les defenses. A mesura que s’avança pels nivells, també n’augmenta la dificultat i d’aquesta manera els míssils cauen més ràpid i hi apareixen més avions, satèl·lits i bombes intel·ligents.
Els míssils enemics ataquen les sis ciutats i les bateries de míssils, de manera que quan es produïx un impacte es produïx també la destrucció d’una ciutat o d’una bateria antimíssils. Les armes enemigues només es poden destruir tres ciutats durant un nivell. Un nivell finalitza quan tot l’armament enemic hi es destruït o s’assolí l’objectiu. Si el jugador es queda sense míssils, aquest ja no hi té el control del temps durant el nivell. Quan finalitza un nivell, el jugador rep punts de bonificació per cada ciutat salvada o míssils no utilitzat. Entre els nivells, les bateries antimíssils es reconstruïen i s’abastixen de míssils. Les ciutats, per un altre costat, es reconstruïen només cada cert nombre de nivells superats.
Curiositats:
Al seu origen, quan el joc es dissenyà, les ciutats a defendre hi eren sis ciutats de Califòrnia: Eureka, San Francisco, San Luis Obispo, Santa Bárbara, Los Ángeles i San Diego.
Missile Command és considerat u dels millors videojocs clàssics de l’època dorada del arcade. El joc també és interessant des de el punt de vista de la influència que va tindre la Guerra Freda al món del cinema i als videojocs, present a la vida d’aquella època.
HISTÒRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE
Estat: OPERATIVA
Informació sobre la localització i l’adquisició de la màquina d’Arcade Vintage:
Aquesta fou una de les màquines més buscades per José Maria Litarte durant aquestos últims anys. La seua adquisició es va poder fer realitat a finals del 2017 a Madison, Alabama, pel que es va haver de recórrer tres mil cinc-cents kilòmetres als Estats Units fins que s’arribà al port de Nova York. Quedaren altres sis mil cinc-cents kilòmetres més des dels Estats Units fins la nostra Base Alpha una vegada es va passar pel port de València. Després es posà a punt a Arcade Segovia, per haver de tornar després i, finalment, arribar a la seu de l’Associació a Petrer.
Informació sobre el procés de restauració o reparacions efectuades:
Placa restaurada per Ricardo Fernández-Vega i actualitzada amb una placa que grava records i que hi té un joc anomenat Missil Command 2.
Una vegada a la Base Alpha, Jorge Pelegrín i José Mª Litarte van restaurar el ratolí de bola i hi van instal·lar un altre nou amb nous rodaments.