Asteroids
FITXA TÈCNICA
Nom del joc: Asteroids
Fabricant: Atari Inc.
Any de desenvolupament: 1979
Categoria: Videojoc de tir
Informació de la plataforma de maquinari:
- Utilitza un monitor vectorial monocrom
- Processador genèric MOS 6502 @ 1.5Mhz, que utilitza un generador digital de vectors (DVG) amb que comparteix 2Kb de RAM
- Còdec emmagatzemat en ROM de 6Kb
- 2Kb addicionals de ROM per dades dels vectors dels gràfics
- 1Kb addicional de RAM per les dades a l’execució
Desenvolupadors principals: Lyle Rains y Ed Logg
Compositor de la música: Howard Delman (circuitería para los sonidos del juego)
HISTÒRIA DEL JOC
Història del desenvolupament:
Atari seguí l’estela de la temàtica de l’espai als videojocs i va decidir desenvolupar un joc resultat de mesclar els clàssics Computer Space i Space Invaders. Decidí canviar la dinàmica tradicional del joc i va permetre als jugadors moure les seues naus per tot arreu dins la pantalla. Es seleccionà un monitor vectorial perquè hi permet més resolució que els monitors d’escombrat de l’època i permet més precisió a l’hora d’apuntar als objectius.
El joc fou un èxit, va vendre més de set mil unitats i va generar un benefici per Atari d’uns cent cinquanta milions de dòlars per la venda de les màquines i d’uns cinc-cents milions de dòlars als operadors per la recaptació als jugadors.
Descripció general del joc:
Controlem la nostra nau espacial enmig d'una infinitat d'asteroides que hem d’esquivar o destruir per evitar estavellar-nos contra ells. Quan destruïm un asteroide, aquest es partís en trossos més menuts, augmenta el nombre de roques a evitar i es fa més difícil destruir les roques més menudes. Per fer més interesant la nostra aventura, sovint apareixen també naus enemigues que ens disparen.
Els controls de la nau estan compostos únicament per botons per controlar la rotació a dreta/esquerra, l’espenta, el dispar i la possibilitat de saltar a una altra zona aleatòria (hiperespai).
Curiositats:
Per cada deu mil punts, el jugador rep una vida extra que apareix dibuixada com si fora un triangle petit al dalt de la pantalla. Si el jugador és prou hàbil per acumular diverses vides, el joc s’alenteix amb motiu del temps necessari per redibuixar tots els elements a la pantalla.
És un dels primers jocs que van incorporar elements de física, com ara la inèrcia a la acció.
HISTÒRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE
Estat: OPERATIVA
Informació sobre la localització i l’adquisició de la màquina d’Arcade Vintage:
La màquina va ser adquirida per José Mª Litarte el 8 de juliol del 2013 a Steve Hatton. Es portà a Espanya des de Birkenhead, prop a Liverpool (Anglaterra), fent ús d’un sistema de subhastes de transport en línia per escollir el transportista com més econòmic millor. El procés de subhasta i transport va ser televisat com u dels episodis del programa de TV britànic Shipping Wars.
Informació sobre el procés de restauració efectuat:
La màquina es va comprar completament funcional, però una vegada va arribar a la nostra associació no n’hi era degut al tractament dels transportistes. El nostre tècnic Rafael Alonso va haver de revisar connectors i tensions de la fons d’alimentació per què tornara a funcionar a la perfecció. Ricardo Fernández-Vega restaurà els dos conjunts de plaques de recanvi que acompanyaven la màquina.
Enllaços a altres webs relacionades:
Enlace al video del episodio de “Shipping Wars”: https://youtu.be/arKBrXTjmro
http://arcadevintageshop.blogspot.com/2013/10/asteroids.html