Tron

FITXA TÈCNICA

Nom del joc: Tron

Fabricant: Bally / Midway

Any de desenvolupament: 1982

Categoria: Videojoc d’acció


Informació de la plataforma de maquinari:

  • CPU Principal: Zilog Z80 (2.5 Mhz)
  • CPU de so: Zilog Z80 (2 Mhz)
  • Xips de so: 2x AY 8910
  • Resolució de vídeo: 512 x 480


Desenvolupador principal: Bill Adams

Compositors de la música: N/A


HISTÒRIA DEL JOC

Història del desenvolupament:

El nom i el concepte de Tron foren llicenciats per Walt Disney, els creadors de la pel·lícula amb el mateix nom. Un dels tocs originals del joc és que els nivells, en comptes de ser només designats “Nivell 1, 2, 3”, etc., foren anomenats amb llenguatge de programació.

El moble fou dissenyat exclusivament pel joc i presenta personatges i objectes de la pel·lícula a la seua part lateral, al mateix temps que el control i gran part de les altres superfícies de la màquina en són pintades amb línies de circuit similars a les que es poden ver en diversos dissenys d’escenaris a la pel·lícula. El panel de control també hi presentava dos llums negres, un ubicat sota els controls darrere d’un protector de plàstic transparent i l’altra baix del panel, la qual cosa va fer brillar la palanca de control amb color blau translúcid i les línies del circuit. A un arcade obscur com és aquest, l’efecte hi és misteriós. També es van produir versions mini-upright i cocktel.

Descripció general del joc:

Tron té quatre “subjocs” que es basen en esdeveniments i personatges de la pel·lícula. En general, el jugador ha de controlar a Tron, ja siga amb la seua forma humana o amb un vehicle, fent ús d’una palanca de control de huit direccions pel moviment, un botó de dispar a la mateixa palanca i un disc giratori per apuntar. L’objectiu del joc és guanyar punts i avançar a través dels dotze nivells del joc al completar cadascun dels “subjocs”. La majoria dels dotze nivells porten noms de llenguatge de programació: RPG, COBOL, BASIC, FORTRAN, SNOBOL, PL1, PASCAL, ALGOL, ASSEMBLY, OS, JCL, USER. El joc admet dos jugadors alternats.

El quatre “subjocs” en són:

  • Light Cycles: El jugador controla un Light Cycle que deixa un rastre blau. La palanca de control serveix per la direcció de desplaçament i el gallet controla la velocitat del vehicle. L’objectiu hi és forçar a l’enemic (Light Cycles yellow) xocar amb el seu rastre o amb els senders, al mateix temps que s’evita xocar.
  • Grid Bugs: S’ha de destruir els Grid Bugs i escapar a la Torre d’E/S abans que s’acabe el temps. La palanca de control controla el moviment del personatge i el disc giratori controla la direcció del foc.
  • Tancs: S’han de destruir tots els tanques enemics o reconeixedors per aclarir el nivell. La palanca de control controla el moviment del tanque del jugador i el disc controla la direcció del foc.
  • Con MCP: S’han de destruir els blocs similars a Breakout i moure el personatge al con per aclarir el nivell. S’atorga una bonificació si es destruïxen tots els blocs. La palanca de control controla el moviment del personatge i el disc controla la direcció del foc.

A la etapa Light Cycle, els cicles en tenen un patró de comportament fixe per cada etapa i, per aquesta raó, com passa en Pac-Man, hi és possible encontrar un patró que derrote als enemics. A la etapa Tancs, si cap part del tanc del jugador toca la línia blanca que passa pel centre de cada corredor, el foc dels tancs enemics no poden aconseguir-li. Si s’hi va amb cura, el jugador es pot moure fins la meitat del diamant transportador central prou lluny com per eixir la línia blanca i replegar els tancs enemics con es vulga. No obstant això, s’ha de tindre en compte que els tancs encara poden envestir.

Curiositats:
  • El joc que es convertí en Discs Of Tron hauria d’haver estat inclòs a Tron, però la programació no es va completar a temps.
  • Encara que a la pel·lícula Tron les errades de la quadricula es van eliminar quasi per complet, hi quedaren uns dos segons d’animació amb una errada de quadricula que s’hi crea. Aquestes errades també hi apareixen al joc a causa de les pressions per desenvolupar-lo a temps pel llançament de la pel·lícula. L’estratègia de vendes de Disney per la campanya de llançament de Tron i els tràilers terminaven amb el lema Veure la pel·lícula. Jugar el joc. Per tant, els programadors del videojoc hagueren d’utilitzar els elements del guio que pogueren abans que la pel·lícula es completara.


HISTÒRIA MÀQUINA ARCADE VINTAGE

Estat: OPERATIVA

Enllaços a altres webs relacionades:

https://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=10204

https://tronuniverso.fandom.com/es/wiki/Tron_Arcade